פורום IPL וחברת Pointer קיימו כנס בנושא מהימנות שרשרת האספקה

בכנס השתתפו עשרות יצרני ויבואני תרופות וציוד רפואי, בתי מסחר וספקים לוגיסטיים מובילים לתעשיית ה-Healthcare, ונסקרו בו, בין היתר, הגורמים המרכזיים למחסור בתרופות בישראל וכן פתרונות טכנולוגיים ואפליקטיביים פרי פיתוח ישראלי
26.01.23 / 09:19
פורום IPL וחברת Pointer קיימו כנס בנושא מהימנות שרשרת האספקה
26.01.23
פורום IPL וחברת Pointer קיימו כנס בנושא מהימנות שרשרת האספקה
מגר׳ מירי טריינין, רוקחת מחוזית לשכת הבריאות תל אביב
26.01.23
מגר׳ מירי טריינין, רוקחת מחוזית לשכת הבריאות תל אביב
נעם רבון, מייסד ומנכ״ל חברת GlowBall על ניהול שרשרת האספקה העתידית
26.01.23
נעם רבון, מייסד ומנכ״ל חברת GlowBall על ניהול שרשרת האספקה העתידית

כ-100 משתתפים לקחו השבוע חלק בכנס שאורגן על ידי חברת Pointer ופורוםIsrael Pharma & Medical Logistics אשר עסק במהימנות שרשרת האספקה. הכנס נערך במלון Vert Lagoon בנתניה והשתתפו בו יצרני ויבואני תרופות וציוד רפואי, בתי מסחר וספקים לוגיסטיים מובילים לתעשיית ה-Healthcare.

 

את הכנס פתחה מגר׳ מירי טריינין, רוקחת מחוזית לשכת הבריאות תל אביב ומרכזת המועצה הלאומית לרוקחות, בהרצאה בנושא מהימנות שרשרת האספקה כתנאי הכרחי לזמינות תרופות. טריינין התייחסה לגורמים המרכזיים למחסור בתרופות בישראל ובמדינות נוספות בעולם, לאתגרים השונים ולהשפעת המצב הנוכחי על יכולת מערכת הבריאות במתן שירותים והמשמעויות מבחינת בריאות הציבור. כמו כן, הציגה נתונים אודות הפסקות שיווק תרופות בשנים האחרונות, כאשר בין הסיבות התפעוליות העיקריות היו מחסור בחומרי גלם ועיכובים במשלוחים. בהמשך, התייחסה לפעילותה של המועצה הלאומית לרוקחות בגיבוש המלצות להנהלת משרד הבריאות בנושא התמודדות מערכת הבריאות עם החוסרים בתרופות ושרשרת האספקה בישראל, לשיתוף הפעולה עם המועצה הלאומית ללוגיסטיקה במערכת הבריאות ולפעולות הצפויות בשיתוף פעולה עם התעשיה, יצרנים, יבואנים, המוסדות הרפואיים, משרד הבריאות ובתי מסחר.

 

לאחריה, סקרה חברת Pointer את התהליך המתמשך אותו היא עברה בכדי לדייק ולהתאים את מוצריה לתחום הפארמה. בין היתר הוצגו פתרונות טכנולוגיים ואפליקטיביים פרי פיתוח ישראלי, ובראשם מערכת בקרה אלחוטית לניטור טמפרטורה, לחות, אור ותנועה באמצעות חיישנים ייעודיים. הנתונים וההתראות מוצגים בתוכנה ולידית, בהתאם לדרישות תנאי אחסון והובלה נאותים עבור תעשיית התרופות. כמו כן חשפה החברה, כי היא בעיצומה של פיתוח חיישן חדש בעל רמות רגישות ודיוק מהגבוהות הקיימות כיום בשוק.

 

לסיכום הרצה נעם רבון, מייסד ומנכ״ל חברת GlowBall, המתמחה בהובלת תהליכי שינוי ומצוינות בתחום שרשרת האספקה הגלובלית, על המצב הנוכחי בזירת שרשרת האספקה, על המגמות הצפויות בעתיד הקרוב ועל פתרונות חכמים לשיפור השליטה ובניית יכולות עמידה והתאוששות. במהלך ההרצאה, הוצגו ממצאים ראשוניים מסקר גלובלי שנערך בין אנשי מקצוע בתחום בנוגע לאתגרים הצפויים והמיקוד שלהם לשנת 2023. מהסקר עולה, כי המנהלים בישראל מוטרדים בעיקר מעליות המחירים, זמינות עובדים לרוחב שרשרת האספקה ושיבושים שאינם צפויים.

 

יניב ברוך, סמנכ״ל שיווק ופיתוח עסקי בחברת Pointer מסר: ״תחום הפארמה הוא תחום עתיר רגולציה, בעל דרישות גבוהות, שאינו מתפשר על איכות. הפתרונות שלנו מוטמעים בכל שלבי שרשרת האספקה והתוכנות מפותחות תמיד על בסיס חכמת ההמונים: אנחנו קודם כל חוקרים, מבינים את הצרכים ואז מגשימים חלומות״.

 

שי חיימוב, מנהל פורום Israel Pharma & Medical Logistics, מסר: ״הכנס עורר עניין רב ומשך נציגים מקרב כלל השחקנים בשרשרת האספקה הרפואית. אני רוצה להודות למרצים על התכנים המרתקים ולמגר׳ מירי טריינין ממשרד הבריאות, על הנכונות לקחת חלק באירוע ולהסביר את הפעילות החשובה שמתקיימת בנושא״.

 

 

המידע שמפורסם על ידי הפורום וכן במסגרת המפגשים וההרצאות שיתקיימו בפורום מעת לעת, מיועד לצורך החלפת מידע בין המשתתפים וקידום הידע הציבורי המשותף של הפעילים בפורום, ולא נועד להוות ייעוץ מקצועי ו/או ייעוץ אחר. מנהלי הפורום וכן המשתתפים בו והמפרסמים מידע באמצעותו אינם אחראים לשום פעולה שתתבצע על סמך מידע שנמסר ו/או הופץ בפורום והמשתתף בפורום אחראי לבדוק את כל המידע הרלבנטי לקבלת החלטותיו באמצעות אנשי המקצוע המתאימים ולא בהסתמך על המידע שמפורסם על ידי הפורום ו/או המשתתפים בו כאמור לעיל.