שראל וגדפין: הסכם ארוך טווח לשילוח מוצרים רפואיים באוויר

השותפות של חברת הכטב״מים הישראלית גדפין וחברת שראל תחבר בתי חולים ברוב חלקי מדינת ישראל לרשת שילוח אווירית יחידה מסוגה מבוססת כטב״מים לשירות ברדיוס כיסוי של 200 ק״מ. הפרויקט יגיע עד ל-60 משלוחים ביום בתוך 3 שנים תוך שימוש ב-18 כטב״מים
08.11.22 / 10:35
איל רגב, אבי בוסקילה ושי חיימוב. מערכת שילוח אווירית שתפעל ביום ובלילה
08.11.22
איל רגב, אבי בוסקילה ושי חיימוב. מערכת שילוח אווירית שתפעל ביום ובלילה
הכטב״מ של גדפין. פרויקט אסטרטגי של החברה
08.11.22
הכטב״מ של גדפין. פרויקט אסטרטגי של החברה
מערך השילוח של גדפין על גג בניין שראל בנתניה
08.11.22
מערך השילוח של גדפין על גג בניין שראל בנתניה

חברת גדפין הישראלית הגיע להסכם בלעדי ארוך טווח עם שראל, חברת הלוגיסטיקה הרפואית מהגדולות בישראל, לשילוח מוצרים רפואיים מהמרכז הלוגיסטי המתקדם שלה בנתניה לבתי חולים ברחבי ישראל שיחוברו בהדרגה לשירות ברדיוס כיסוי של 200 ק״מ.

 

בכך, ישראל תהפוך למדינה המערבית הראשונה בעולם שתהיה לה רשת אווירית אוטומטית מהירה לפי דרישה. היא תאפשר לשראל לשלוח ללקוחותיה ברחבי ישראל אספקה קבועה של ציוד רפואי, תרופות, חיסונים, דם, סרום, דגימות מעבדה ועוד בפחות משעה מקריאה, ללא קשר למצב התנועה.

 

הפרויקט יתחיל בקו אספקה מבוסס רחפנים הארוך בעולם, המגיע לרדיוס של עד 100 ק״מ. השירות יהיה מבוסס על טכנולוגיה ייחודית מוגנת פטנט של גדפין, המאפשרת לטוס עד למרחק של 250 ק״מ (או רדיוס 125 ק״מ) באמצעות טכנולוגיית תאי דלק מוזנת במימן, מנגנון קיפול כנפיים ייחודי ותכנון בטיחותי מוביל כדי לעמוד בתקנים הרגולטוריים המחמירים ביותר.

 

במסגרת חוזה השירות עם גדפין הפרויקט יגיע עד ל-60 משלוחים ביום (כ-21,000 משלוחים בשנה) בתוך שלוש שנים מהיום, תוך שימוש ב-18 כטב״מים עם יכולת המראה אנכית מסוג Gadfin Spirit One של חברת גדפין. נציין כי שיתוף הפעולה הוצג לראשונה בוועידה השנתית לחדשנות בשרשרת האספקה אשר התקיימה בפארק העסקים החכם קיסריה.

 

כטב״מ ה-Spirit One של גדפין תוכנן לשאת חבילת אספקה רפואית מקוררת סטנדרטית בתוך תא המטען שלו המאפשר שילוח בטמפרטורה של עד 80- מעלות צלזיוס כדי לאפשר משלוח של כמעט כל אספקה רפואית נדרשת, כולל איברים בעתיד.

 

הכטב״מ יכול לטוס בגשם כבד ותחת רוחות המגיעות עד ל-30 קמ״ש. ה-Spirit One Gadfin מצויד במערכת מצנח אוטומטית עצמאית למקרי חירום השומרת עליו בכל תרחיש.

 

אבי בוסקילה, מנכ״ל שראל: ״שותפות זו שהקמנו עם גדפין, תוך שימוש בטכנולוגיה הייחודית שלה, הינה חלק ממדיניות החדשנות של שראל ברכש ושרשרת אספקה רפואית. שיתוף הפעולה עם גדפין, יאפשר לשראל להיות חברת הלוגיסטיקה הרפואית הראשונה בעולם המאפשרת הפצה אווירית ארצית לכל התרופות והציוד הרפואי מצילי החיים בבתי החולים, על פי דרישה, באופן מייד, בזמינות מלאה וללא עיכובים תוך הורדת מלאים מיותרים וחיסכון בביצוע השמדות״.

 

איל רגב, מנכ״ל גדפין: ״זהו יום מרגש עבור גדפין, שראל, ומערכת הבריאות בישראל. אנחנו מוקירים את העובדה ששראל בחרה בגדפין כחברת הלוגיסטיקה האווירית שלהם. הטכנולוגיה הייחודית של גדפין תאפשר לשראל לשלוח מגוון רחב של ציוד רפואי ועזרה רפואית ברחבי ישראל, בטווח חסר תקדים של עד 250 ק״מ, ממרכז השילוח בנתניה, במהירות וביעילות. פרויקט אסטרטגי זה מביא לידי ביטוי את המאמצים העצומים בתכנון ובבניית מערכת שילוח אווירי שצוות המהנדסים המובילים של גדפין בנה בהצלחה. מערכת שילוח שתפעל ביום ובליל, בקיץ או בחורף, כמעט בכל מזג אויר וללא תלות בעומסי תנועה״.

 

 

המידע שמפורסם על ידי הפורום וכן במסגרת המפגשים וההרצאות שיתקיימו בפורום מעת לעת, מיועד לצורך החלפת מידע בין המשתתפים וקידום הידע הציבורי המשותף של הפעילים בפורום, ולא נועד להוות ייעוץ מקצועי ו/או ייעוץ אחר. מנהלי הפורום וכן המשתתפים בו והמפרסמים מידע באמצעותו אינם אחראים לשום פעולה שתתבצע על סמך מידע שנמסר ו/או הופץ בפורום והמשתתף בפורום אחראי לבדוק את כל המידע הרלבנטי לקבלת החלטותיו באמצעות אנשי המקצוע המתאימים ולא בהסתמך על המידע שמפורסם על ידי הפורום ו/או המשתתפים בו כאמור לעיל.